Smörgåsbuffé

Igår hade jag en catering med ett lite annorlunda tema än matbuffeér som jag oftast gör. De ville ha en enklare smörgåsbuffé men med lokal anknytning och hållbarhetstänk=ekologisk tänker jag då. Kul! 
Anställde (kind of...lönen kommer mamma, jag lovar) mamma att baka sina goda bullar:) som de först skulle ha till kaffet. Svärmors lingondricka till mackorna.
Salladen blev ju tyvärr då inte så bra ur lokal synpunkt, jag kom inte på nåt roligt med de lokala grönsakerna just nu, men resten är jag nöjd med. Här är färskosten ni nyss fick recept på med smörstekta kantareller. Testa att göra den, jättegod och inte svår att göra.
Nybakt tunnbröd från Tallmons i Hara och mitt eget ekologiska filbröd. Sen fick de även min goda (nu låter jag kaxig va..)fiskröra med varmrökt regnbåge från Storsjö Gård, hjortron, messmör mm.
Roligt var att de blev nöjda, det är ju det man eftersträvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0