Räkchips- ett riktigt fredagsnöje:)

Hade kvar några räkchips sen sist vi åt...typ ett år el så sedan! Kostar lite och ingenting(kan det bero på innehåll och tillverkningsland...) 
Men det är ett kul och billigt nöje att göra med barnen(men akta den heta oljan!)
Man har ca 1 cm rapsolja i en kastrull och när oljan är het lägger man ner chips.
När dom väl sväller upp så går det undan så ett tips är inte fler än två åt gången.
När dom svällt klart så tar man upp dom på en gång annars blir de brända.
Inte världens godaste tycker jag men med lite dipp till så är det ok...
...när man tittar på (!!) Melodifestivalen. 
Fast jag föredrog allt mina ostar och min nygjorda Äppel- & Hjortonchutney med vin till;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0