Kassler- & Rotsaksgratäng - recept

I lördags skulle jag hitta på något med en kassler som legat och väntat ett tag i frysen.
Skivade morötter och potatis, hackade purjolök, strimlade kassler.
Varvade i smord ugnsform.
Gjorde en ostsås(använde Prästost), kryddade med vitlök, timjan , S & P...tror inte det var något mer.
Häll över kassler och rotsakerna, blanda runt ordentligt.
Kör i ugn på 200-225 grader i ca 1 timme. Eller tills peran e mjuk.
Gjorde en sallad med tunnt skivad tomat och kokta haricot verts med en vanlig vinägrett och solrosrön.
Blev en absolut ok rätt, kruxet är bara att jag kan inte lära mig att tycka att kassler är så värst gott. Alltså smaken gillar jag men konsistensen...och ändå så står jag och skär bort varenda gnutta fett och bläää....får jobba på det:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0