Mina hjärtan

En tradition som jag tagit med mig från min barndom, är stora dekorerade pepparkakshjärtan att hänga i köksfönstret. Pelle som (liksom Olle) varit hemma idag med förkylning, hjälpte mig att kavla för kung och fosterland. Jag har fortfarande inte kraften i högerhanden för att få till det ordentligt:( 
Alla mina hjärtan får ett varsitt.
Har tussat runt som en Tjohalia i tjocksockar, klänning och ett gammalt vackert förkläde hela dagen.
Då var dom på plats.
Det är allt bra mysigt den här årstiden när det är mörkt ute och man kan mysa med många ljus inne:)
Två av fyra blommor kvar på amaryllisen som jag fick av en god vän för ett tag sedan. När den vek sig och började sloka, hängde jag den upp och ner i fönstret och hällde på lite vatten innuti stjälken. Den är fortfarande vacker!
Har ju fått frågan fler än en gång om det alltid är så fint hos oss, om vi alltid har så gott fika, om barnen alltid är så sams och snälla som det ser ut på bloggen. No, no, no är ju såklart svaret på det:) Men varför skriva för er om fulheter, tråkigheter och ogottigheter? Det har man ju nog av i sin egen vardag.
Jag blir glad av att läsa trevligheter och titta på vackra bilder på andras bloggar, så jag vill även på mina bloggar ha det fint och gott.
Men, så här kan vårt fika se ut på en måndag. Fem pers hemma och det här är vad som finns kvar från helgens go´fika. Då får man käka en mun gammal tårta var, dela på en torr saffransbulle och doppa i den varma chokladen och slåss om chokladbollarna! Ja, som hos så många andra familjer alltså;)
Har pysslat till julpresenter till barnens fröknar. Men jag kan ju inte förtälja vad det är i, även om jag gärna vill, för jag vet ju att några av er läser min blogg:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0