Lucia & Lilljul - allt i ett!

I år firar lillebror med familj jul på annan ort och då brukar vi försöka träffas på en "lilljul" innan istället. I år sammanföll det med Luciahelgen.
Mamma hade kokat Tomtegröt och förberett för skinkstutar. Jag dukade upp lite fint hemma hos oss.
Vitt, rött och grönt är juligt.
Och mycket ljus såklart. Pappa räknade och jag tror att jag hade tänt 38 st i vardagsrummet...
En enkel polkagrisstång i varje tallrik.
Istället för en blomma till bordet köpte jag en påse brysselkål för 12:- Jag tyckte det blev vackert.
Fina prinsen väntar på kusinerna.
Måns ville vara tomte:)
Det tisslades och tasslades i hallen när familjen kom:) Och nu förstår vi varför!! Ett underbart luciatåg med några blyga och fnittriga deltagare.
Den stora stjärngossen ledde sången med....bravur kanske man kan säga:) Visst säger man att ALLA kan sjunga?! 
TACK älskade ni för den fina överraskningen!! 
Här breds det skinkstutar på löpande band.
Medan vi fnittrar och blockerar kön till tomtegröten:)
Får vi börja??
En massa pussar utdelades under misteln<3
Tack fina Bella för den vackra stjärnan vi fick! Tänk att man kan göra så avancerat och vackert när man är 8 år! 
Nu pryder den vårt vardagsrumsfönster.
Och TACK mammsen för god gröt och skinkstut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0