Första advent

Så var det dags för ännu en Första Advent.
Piffade till ljusstaken med siffror, så jag håller ordning på dagarna, efter att jag i morgonens iver tänt alla fyra ljusen! 
Första luckan/lådan innehöll en chokladguldpeng:) Tänk det är hela 23 låddor kvar!
Blev ingen promenad idag....
...tog istället bilen ner till momma & moffa på adventsfika. Förutom Pelle då som trotsade vädret och tog längdskidorna:)
Gottigotti!
En riktigt smakrik grönmögelost på pepparkaka.
Mandel och russin i glöggen förstås.
Pyttepepprisar till en pyttesötis med hosta och lite feber.
Högtidligt när första ljuset tänds.
Fick för mig att jag skulle pryda väggen bredvid dörren med ljus, så här blev det. En lärkträdsgren, ljusslinga, ett par "skridskor", en bit juteväv och snöre. Klockan som hänger i termometern använder vi när det är dags att äta, och barnen är en bit från gården:)
Fick en fin adventsblomma av mammsen. Men jag var så fräck att jag bytte ut det silvriga pyntet till mer "Tina"-pynt.
Ulltråd, en rostig nyckel och en ståltråds"snurr" som Isak el Pelle gjort. 
Till middag blev det Malins heta Kycklinggratäng som ni hittar recept på här!
Avslutade dagen med ett adventsbad<3 <3 <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0