Smått & Gott från veckan som gått

Måns (och Pelles) riddarekläder som de skall ha på Medeltidsveckan på Gotland är färdigsydda!
Måns har en tjejtunika i strl S med uppsydda ärmar. Huvan är från en annan tröja. Märket fram är från ett bälte. Byxorna är ett upp och nervänt tjejlinne som jag sydde om lite. Bälte och alla kläder har jag köpt på Pingstkyrkans loppis för mindre än 100:-! Pelles kläder får ni se sedan.
Har äntligen bakat sista långpannekakan till vårt Veteranbilsfika som vi har när vi kommer hem igen, 14/8, Välkomna att fika hos oss då! Frysarna är fulla till bristningsgränsen med smarriga kakor:)
Grabbarna har tillbringat flera dagar och kvällar på bryggan i Sandviken med vänner. Härligt!
Pelle dyker ner i det kalla vattnet.
Måns kastar sten:)
Olle i solnedgången.
Har firat med en halvtrasig tårta våra namnsdagsbarn, Olle och Pelle. De finns ju egentligen inte i almanackan så vi firar när det är Per och Olof, det går bra det oxå.
Har även firat Elin, vår granne som fyllt 10 år! 
Hon bjöd oss på egenbakade jättegoda cupcakes. Och så fina de var!! 
Gott med fika i skuggan när det är varmt.
Igår såg jag några av våra grannar på byn gå ner till våra närmsta grannar med ryggsäckar och stolar med sig. Då förstår man att det är nåt på gång:)
Nyfiken som jag är så drog jag med halva familjen, stolar och vuxendricka och följde efter.
Där satt dom längs vägkanten och bara myste och babblade i solnedgången, underbart!
Å vi fick vara med:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0