Stora Makaronidagen!

Igår mötte jag mamma och min brorsdotter på affären. Bella strålar och utropar: I morgon är det stora Makaronidagen!!
Stora Makaronidagen är när vi och kusinerna äter mommas stuvade makaroner och korv tillsammans:)
Mamma/Momma kokar sina makaroner i mjölk, lite grädde och smör länge och kryddar med salt, peppar lite socker och riven muskotnöt.
Själv så brukar jag fuska och koka i vatten och så gör jag en god redning på sidan om som jag blandar ner de färdigkokta mackisarna i....inte lika gott som mammas dock.
Tänk att mammas mat alltid är godast! Hoppas mina barn kommer tycka det om något av det jag serverar dem   när de tänker tillbaka som vuxna:)
Här kollar mamma och Bella i almanackan där mamma skrivit in vilka dagar vi haft Stora Makaronidagen.
På jobbet idag åt vi Kaspers (min praktikant) Ugnspannkaka, jättegott det oxå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0