Full rulle så här på lördan

Startade dagen med en frukost som fick ljuva smakminnen att vakna till liv. Nisses limpa med messmör på, mums vad gott! Det var riktigt länge sedan jag åt det. Nisses limpa bakas ju i Åsarna för den som inte redan visste det.
Sedan styrde vi kosan mot Dille Gård där det var Öppet hus och Vårmarknad idag.
Det är ju så läskigt att min lilla Olle är så stor att han ska börja gymnasiet till hösten, och han har sökt till Dille.
Efter att ha gått runt där idag och blivit helt förälskad i stället så vet jag att han gjort rätt val!
Efter de intressen han har idag så kommer det här att bli såå bra.
Jakt, fiske, skogsbruk och uteliv...
Tänk om detta hade varit ett alternativ när jag skulle välja gymnasie...då hade jag bott i ett stall fullt med islandshästar här;)
Hundar till dem som bor på internatet.
Finfint med korv och hamburgare till lunch:) 
Passade även på att köpa lite goda ostar från Åsbergets Gårdsmejeri, "Rocka Fett" och "Blå Astrid" är jättegoda. Det här blir nog ett av sommarens utflyktsmål med killingvandringar med fikakorg.
Köpte även ren-, älg- och björnkorv som vi skall smarra på ikväll.
Massor av stora skogsmaskiner och traktorer såg vi... 
...och testade vi:) 
Pelle mäter sig själv mot däcken. 
Måns provkör det stora "monstret". 
Det här är tydligen en ny väldans så bra skogsmaskin från... 
Företaget Timbear i Strömsund. 
Stooora däck på stooor maskin med en liiiten söt Måns i:) 
Väl hemma igen så blev det bakning av...
...kladdkakor. 
Har en catering nästa helg och som jag skrev förut så gäller det att ligga steget före både i tanke och tillagning i mitt yrke. Dessa får hamna i frysen nu i väntan på att ätas upp.
Middagsbestyren delades upp efter vad man ville göra idag. Olle gör vitlökssås och guacamole, Pelle och Måns skar grönsaker, Isak stekte köttfärs, Mats rev ost och jag dukade. Kan ni gissa middagen?! 
Rätt! Tacodinner med mamma och pappa blev det. 
Länge sedan vi åt det så det var jättegott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0