Måndagslunch på GK

Igår, måndag skulle jag göra Ugnspannkaka med bacon och äpple. Till min hjälp i köket hade jag en kocksugen tjej:) Jag hade tagit med ägg från våra hönor i olika färger.
Ett vackert prickigt ägg.
Av den tänkta ugnspannkakan blev det just "pannkaka". Insåg, som tur var i god tid, att mjölet var slut. Hade möjligtvis räckt till en ugnspannkaka för två, bara det att jag skulle servera 25...
Lyckligtvis för mig så hade jag barnens favorit i frysen:). Min hjälpkock lade med väldig noggrannhet ut dem på plåtar.
Härliga svenska höstäpplen hade vi skurit för att lägga i smeten....

...nu fick det bli smör och kanelstekta äpplen till potatisbullarna istället, gott!
Vackert röda lingon hade vi fått av en familj på morgonen. E öser upp dem för att sedan...
...blanda ut med socker och råröra. "Tina, det ser ut som rönnbär med snö på!" säger hon glatt.
Så här fint serverade hon sina rårörda lingon tillsammans med keso och resterande salladsbuffé.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0