Mustig Höstgryta - recept

Mortlad kummin skulle det vara i dagens lunch, Höstgryta, på GK.
Jag använde högrev idag och struntade i vatten och maizena. Det behövdes inte, den blev lagom "tjock" ändå.
Bra fräs i pannan när du bryner köttet!
Sä här gör du...fram med förstorningsglaset för jag har inte tid just nu att skriva om receptet;)
Låt puttra längre än en timme!! Jag hade nog min gryta puttrande i en timme och 45 minuter ca och det hade inte gjort nåt om den stått en stund till. Sen är det ju alltid godare om man kokar en dag och äter nästa så smakerna kommer fram ordentligt.
Här skulle jag ha haft en fin bild på självaste anrättningen när den var klar med kokeperan och matyogurt...men det glömde jag helt enkelt bort...Hoppas ni har fantasi nog att föreställa er hur det såg ut med grönsaker runt om:)

Lycka till!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0