Mitt nya liv...

...ja, idag(måndag förståss) börjar jag mitt nya liv...igen. För vilken gång i ordningen? Vet ej!
Inte sluta äta godis eller god mat eller...nä, nu ska här börjas motioneras.
Har ju försökt med kosten att tag men promenaderna har inte hunnits med. Så efter en stillasittande dag på kurs så gav jag mig iväg på en promenad, lagom lång i känd terräng.
Men vad i hela friden är detta??
Längs "min" kända stig som jag vanligtvis tar mig ner till jobbet med på ungefär en 10-15 minuter har någon gjort att hygge! Okej, man ser stigen lite här och där så jag fortsätter.
Som tur är så ser jag snart ett "landmärke", där vet jag att jag brukar ta åt höger. Japp, fortsätter en bit till, men sen är det stopp. Jag ser ingen stig, jag får klättra som en bergsget över alla stockar och stenar! Tillslut chansar jag på att gå rakt in i den täta skogen och jag tror att jag vet var jag är, not!!
Nu var ju inte faran stor att jag skulle gå så himla mycket vilse för jag såg ju att sjön låg en bit ner men vad läskigt lätt man blir vilse i skogen.
Hittade fram och ner till stora vägen, sen var det "bara" att traska hemåt. Kruxet var bara att det hunnit blivit mörkt, det började regna och jag hade kolsvarta kläder med inte allt för mycket reflex på.
Det tog ca 20 minuter längre tid än vanligt att ta sig längs den här "nya" vägen....suck.
Så vad har då min "nystart" lärt mig idag? 
Jo, gå medan det är ljust,längs en grusväg och ha på reflexer. Happ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0