"Äntligen Hemma" - Äntligen klart!

Nu är sista väggen färdig:) Fick göra en snabbtur till stan idag efter att pappa upptäckt att det var vita prickar över hela de svarta ränderna! Sånt blir jag morrig på. Som tur var så fanns det ett gäng nya rullar utan prickar. 
Dags att fixa och piffa! I med rena sängkläder först.
Född 99! Och en boll av gummisnoddar som han kan trixa och trolla med:) Drömfångare för lugna nätter.
Åsså favoritlaget såklart!
Konst av Isak himself på väggarna!
Coolt!
Blev jongleringsbollar istället för ljuslyktor i hållarna:)
Spår av jakt....
"Klädhörna" - antar att det kommer hamna en hel del kläder i stolen även om det finns flera hängare på väggen...
Hoppas han kommer gilla sitt nya rum!
Jag känner mig nöjd med det mesta men....kan min inredningstokiga väninna som läser bloggen varje dag(!!) vara snäll och ge mig ett råd?! Ska jag sätta upp gardiner och isåfall hur? Längder eller kappa? Jag har ett limegrönt tyg men jag blev osäker..
Jo, jag tror han kommer gilla det. Men vi får väl se hur länge det är sån här ordning;)

Kommentarer
Postat av: Mita

Hmmm... tänk om det inte var mig du syftade på nu då å så svarar jag -eller tänk om det var just mig du syftade på å jag inte svarar... ;-)
Rummet ser jättefint ut, jag tror att Isak kommer att bli väldigt nöjd! Coolt! Om det vore jag så skulle jag sätta upp en liten nätt slät kappa på en stång som spänner mellan fodren -inte en stäng som går över hela bredden så kappan döljer de fina fodren. Är snyggt även utan men såhär mot vintern kan det kännas ombonat med en liten färgklick som ramar in. Men det är vad jag tycker det... Kramen!

Svar: Tackartackar! Visst var det dig jag syftade på vännen;)Men hur sätter jag en stång mellan fodren? Har ju såna där vajrar från IKEA men då blir det ju ett glapp mellan gardin och där fönstret slutar el börjar vilket man vill.... Finns det andra varianter, jag som är helt obevandrad känns det som i gardinvärlden. OCh spänner...jag vet inte om jag får till det. Tyget är typ (åh, jag och material....)sammet el nåt??! Å nu har jag druckit dryyygt ett glas vin så jag får nog vänta tills imorgon iaf:) <3
Tina

2012-10-19 @ 22:20:02
Postat av: Mita

Jag syftade på sån stång som jag har i köksfönstret -du tittade på dem en gång och jag sa att du får tag på dem på Ikea. Är en fjäder i dem som gör att man kan trycka ihop den lite och sätta den på plats så spänns den mellan fodren. -Annars funkar ju en vanlig klassisk spiral (plastöverdragen metall som man sätter en liten krok i var sida och två små krokar på väggen) såvida inte tyget är så tungt men syr du en liten nätt, slät kappa går det nog bra. Hänger du med på vad jag menar? ;-) Kramen!

Svar: Just det nu kommer jag ihåg:) Kan kolla på det till helgen när vi ska ner. Thanks for the advise! Sitter vid datorn nu och väntar på att prinsen ska kliva ur badet och gå in i sitt rum.....har nyss hämtat honom i snöyran:) Kram
Tina

2012-10-20 @ 15:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0