Hitta-på-gryta med jasminris - recept

Vet inte om jag kan kalla det recept idag men...det är väl nästan som vanligt när jag hittar på:)
Jag fräste gul finhackad lök, strimlade morötter, hackad grön paprika som jag fräste i smör.
Lade grönsakerna åt sidan innan jag fräste strimlad fläskytterfilé så den fick fin färg.
Lägg tillbaka grönsakerna som fortfarande har lite tuggmotstånd.
Efter det hällde jag på spad som blev över när jag gjorde Äppel & Hjortronchutneyn. Har man ingen sån (men visst ska ni testa den!) så kan man nog ersätta den hyfsat med mango chutney. Hällde över grädde och redde med lite maizena.
Olle fick i uppdrag att göra en enkel tomatsallad med pressad vitlök, olivolja, S & P. Jasminris var väldigt gott till.
Överhuvudtaget så blev det väldans så gott! Faktiskt alla tyckte om det, å det är inte alltid kan jag säga...
Jag med mina förkylda smaklökar åt så jag höll på att spricka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0