Grovt Rågbröd & Fruktsallad - recept

Dags för brödbak. Världens bästa låt just nu, kan ni lyssna på medan ni bakar eller tittar i bloggen:)
Jag hade ingen rågkross så jag tog rågflingor istället. Och sen tog jag Dinkelmjöl istället för grovt rågmjöl.
Klämde ihop alla fyra bröden på en plåt men man kan ju ta två om man vill.
Fina, goda limpor. Ät gärna varma med bara Bregott på!!
Hade en hel del halvskruttiga frukter på jobbet idag som jag skalade, tärnade och blandade till en fruktsallad.
Päron, äpple, clementin och banan.
Blandade även ner russin och krossad ananas. Häll över outspädd saft av nån sort, vi tog hallon som vi fått av Alvar:) Det gör att äpplen och päron inte lika fort blir bruna, åsså blir det gott förstås.
Härligt mellis!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0