Emmas Sötstarka Kycklinggryta - recept

Idag har jag tillagat lunch efter ett recept som Emma, min kollega, har gett mig:) Jättegott men man får ha koll på hur mycket styrka man vill ha, för den här creme fraichen var rätt så stark.

Sötstark Kycklinggryta med ris

4 port

4 – 5 kycklingfileér

smör till stekning

citronpeppar (efter smak)

1 liten gul paprika i bitar

1 liten röd paprika i bitar

1 hackad gul lök

1-2 pressade vitlöksklyftor

3 dl creme fraiche ”chili/paprika” (alt krydda din naturella creme fraiche)

2 dl grädde

Soja (efter smak)

Stek kycklingfileérna i lite smör. Krydda med citronpeppar. ner paprika, lök och vitlök. Fräs någon minut.

Häll över grädde och creme fraiche. Tillsätt soja om det behövs mer sälta.

Servera med en krispig grönsallad och ris. Jag åt en sallad med kvarbliven matvete från i onsdags som jag blandat med gurka, rädisa och majs.
Ett lite festligare sätt att servera ris på när man kanske bara gör till familjen el ett mindre sällskap är att göra små ristimbaler. Jag smorde en liten mugg där jag tryckte ner ris som jag sedan vände upp och ner på tallriken. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0