Ledig dag

Vad skönt det är att få en ledig dag så här mitt i veckan:) Trist att det är regn och rusk ute bara...eller är det det egentligen?
Jag har knappt stuckit nosen utanför dörren idag utan varit inne och plockat ihop en massa småplock som legat och samlat damm i snart två år! Sparar ju saker som barnen gjort som är lite speciella, tex fina önskelistor till tomten, kärleksbrev eller den första pyjamasen osv... Sedan lägger jag det i plastbackar som de kan ta fram när de blir vuxna och då förhoppningsvis tycker det är kul att titta i:)
Fantastiskt skönt att få undan sådana högar som bara blivit liggande. Tror att det blir en slags inre stress att se dem varje dag och känna "jag tar det en annan dag" fast man vet att "en annan dag" kommer aldrig. Det fylls bara på i högarna och de andra dagarna fylls med andra sysslor.
Hursomhelst så har det varit en perfekt dag för sånt plock idag. Och så har vi fikat...köpta kakor! Känns lite bakvänt att äta köpekakor när jag bakat så mycket egna men Olle säljer för sin klass så vad gör man? Jo, man offrar sig och köper färdiga chokladbollar;)
Åsså äter man en vanlig middag som blev en speciell middag pga av Pelles fina placeringskort:) När man bett barnen att duka och fixa lite grönt till middan och man kommer till ett dukat bord med omsorgsfullt skrivna placeringskort så blir man så glad, iallafall jag! Kolla in de snirkliga a:na i mamma;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0