Bye bye E 621!

Idag när jag var och handlade så hittade jag längst ner, långt in på en hylla denna vårgröna härlighet!
Jag har skrivit här mången gång om min favvokrydda, Vegeta.
Och att den trots att den innehåller smakförstärkare, får fortsätta komma hem till mitt kryddskåp.
Men här(Willys) finns den tydligen som en naturlig allkrydda utan att jag vetat om det...eller så är den relativt ny?!
Hursomhelst så blev jag överlycklig (ja, man kan bli det över en krydda) och köpte både hem och till jobbet. Nu ska den som innehåller E 621 ut ur kryddskåpet. Har dessvärre inte hunnit prova den nya idag men imorgon blir det premiär.
Om du handlar på en annan butik som inte har Natur-varianten hemma så fråga efter den! Ju fler som efterfrågar....
Kolla in receptet från GK imorgon förresten. Hittade stora fina jordärtskockor idag som skall bli en krämig god soppa:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0