Härliga fjälldagar

Igår packade vi för två dagar i fjällen. Det här är bara pjäxor och hjälmar....ni kan ju tänka er resten, för två korta dagar...
På väg mot Storhogna.
Här väntar vi på att få packa in våra saker i vesslan som skall ta oss upp till Samevistet.
Tittut där inne i "värmen". Mina älskade föräldrar med lilla Jools i famnen. Det var rätt häftigt när de berättade om att de brukade åka hit i ungdomens dagar, när Stefan och jag var små. Och nu var de här igen, ett sällskap på 13 personer, bara familjen, och då fattades ändå Mats.
Framme i Samevistet uppe i Storhogna smakar det gott med en renklämma.
Lillebror Stefan med sin yngsta dotter Jools. Han har även Elvis, Bella och Silke.
Storasyster med sin yngsta son Måns....är vi lik, jag å Steffe?? Han har definitivt inte lika mycket rynkor som mig...
Måns smarrar våffla med sylt och grädde!
Efter påfyllningen så bär det av med skidor tillbaka till Storhogna. Det hårda föret gjorde att det gick som en hejsan nerför:)
Dags för mat igen:) Middag i Anna och Stefans "kvart" i Klövsjö. Vi hyrde kvarten som låg vägg i vägg. Perfekt att kunna springa emellan när man är leksugen. Efter ca en timmes vila så bar det av ut i backen för grabbsen och kvällsåk i två timmar,därefter bastu, kvällsmys och sen kom John Blund och tog oss med storm!
Idag var det slalom i Katrinabacken som gällde. Måns premiäråkning gick kanonbra med ett "Jihoo" hela tiden:)
Isak och Steffe skall åka nerför "väggen" som är typ 90 grader längst upp....tur man börjar på är luttrad som mamma till en massa skidåkarbarn....
Olle mitt i backen med härlig fjällvy bakom sig. Vädret hade ju kunnat vara lite bättre men dagen har varit helt ok ändå. Jag är så glad att mitt knä håller att åka slalom igen. Har inte åkt sen innan operationen för två år sedan.
Påpälsad för att inte frysa i blåsten. Känner redan att jag kommer ha liite svårt att röra på mig imorgon...träningsvärken kommer väl som ett brev på posten. Men det gör inget efter dessa två härliga dagar!
....för den som undrar så, nää, Mats var tyvärr inte med. Någon måste ju jobba för att tjäna in stålarna som gick åt;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0