Dagens lunch - recept


Citron & Dragonkyckling
Dela kycklingfileér och lägg i smord ugnsform. Pensla med Dijonsenap, pressa över citron efter smak (jag tog saft från 2st och skivade 1 till 3 kg kyckling). Krydda med salt och mycket dragon. Häll över valfri gräddsort och in i ugnen på 225 grader tills kycklingen är färdig.
Lyssna till den här! Eller den här!
Supersnabbt, superenkelt och supergott!
Servera med ris och Rödkålssallad

Strimla rödkål. Blanda creme fraiche/matgrädde, vitlökspulver, Vegeta och lite peppar. Rör ihop med rödkålen och gröna oliver.
Upptäckte när jag skulle skölja ur matberedaren idag efter jag strimlat kålen, att vattnet blev blått! Har säkert sett det förut men inte reflekterat över det men nu tog jag vara på det i en flaska som barnen fick ta in till "Verksta´n"/ateljen. Några provade direkt att måla med det men det blev väldigt svag färg. Nästa gång skall jag tänka mig för och inte blanda med så mycket vatten så blir det säkert mer effekt och kanske ett annat sorts papper...är ju ingen konstnär direkt men det var en rätt cool färg och det borde gå att använda...
Mmm, det var dagens lunchrapport;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0