Spännande utflykt med Guldkustengänget!

Tjenare! Jag är en åsna och jag bor på Norderön!
Min polare som jag retas med hela dagarna i hagen är en häst
Måns vill gärna att hästen ska äta upp hans maskros..
På gården bor också en gris som heter Mimmi...
...och Emuer som sprang runt som tokar när vi kom.
Vi trodde dom blev rädda för vårt stora yviga gäng men dom blev glada, därför sprang dom! De lät som en gris i sitt läte.
Dom här skulle man inte vilja bli osams med...
Men det vi egentligen kom för var den här. Barnen har ju arbetat och forskat om fåglar hela året och bla om påfåglar
Här är min Donna;) Dessvärre ville dom knappt vara ute när vi var där och än mindre fälla ut sin vackra plym
Vi testar balansgång på "Öbarnas" härliga gård
Högt upp i luften intar Måns sin förmiddagsfrukt
Måns med sin vän Alvar
På restaurang Tivars på Norderön äter vi en härlig lunch tillsammans. Vi fick burgare av Nygårdens Limousiner-kött och klyftpotatis med tillbehör.
Till efterrätt så åt vi såklart en somrig glass när solen nu kom fram till oss en stund
Städa munnen måste man efter intag;)
TACK säger jag till alla Guldkustföräldrar som genom att köpa matlådor under året har bidragit till denna dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0