Sommarfest & Skolavslutning 1

Ja idag var det sommarfest på Guldkusten med alla våra Guldbarn!
Välkommenskylten har barnen gjort till alla anhöriga som kom.
Måns grundar med lite mellismacka innan det är dags för framträdandet. Han var hemma idag för han var tussig men kom ner för att vara med en stund på avslutningen.
Visst är det underbart när man kan välja att inte vara med "på beställning":) Jag menar varför ska man vända ryggen mot publiken...
Varje år jag jobbat så har jag "snikat" åt mig fina ryggsäckar av Milko till de barn som slutar hos oss för att börja skolan. Med nya Arla så var det slut med det:(
Så det fick bli söta picnickorgar istället. Däri la jag ett häfte med alla Guldkustbarns favoritrecept så de kan laga den hemma om de vill. Och så fick de varsin kåsa och sin favoritfrukt. Det blev olika i varje korg, banan, nektarin, jordgubbar, vattenmelon, mango och passionsfrukt.
Det är så härligt att se vad lite det behövs för att ett barn ska bli glad och stolt.
En tussig Måns har fått sin sommaruppgift "Vad tycker dina ögon om att titta närmare på?"
Eftersom förskolan enligt skolverket skall jobba med matematik(vilket barnen gör hela tiden i sitt tänk) så skall det vara med som ett extra fokus hos oss till hösten. Och eftersom barnen är naturvetare och matematiker redan som små så vet pedagogerna att de kommer få in en hel massa spännande sommaruppgifter som de kan jobba med till hösten. Blir spännande att följa!
Efter sång var det dags för avtackning i kors och tvärs. Tårarna flödade rejält när vi skulle säga hejdå till våra familjer som slutar...fast det komiska är att 4 av 5 familjer blir kvar hos oss med småsyskon, så vi får fortsätta att ha familjerna hos oss men inte våra fina Guldklimpar som skall över staketet och vara på skolans marker. Det är tur att de lätt kan hoppa över tillbaka in till oss när de har rast:)
Sedan var det medhavd picknick tillsammans.
För mig så blev det ett tidigt uppbrott för att åka hem och skjutsa in mina stora gossar till deras avslutning i Stora Kyrkan.
Se vad fina dom är!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0