Åketråkdag

Tror jag hamnat i en depression...på vädret som verkligen bestämt sig för att vi inte skall få sommarväder trots att vi snart skall fira midsommar.

Tog fram en köttbit ur frysen imorse men vem vill gå ut och grilla i täckjacka och paraply???
Nä, när det var dags för middagsbestyr så fick det bli ett nybakat Foccacia och Morotssoppa. 
Tog det jag hade hemma. Morot,purjo,lök,potatis, vitlök,Ajvar Relish,grönsaksbuljong och så hade jag färdig vitlöksås och guacamole som jag tjoffade i.

Kokade tills morötter och potatis var mjuka, sen mixade jag allt och smakade av med kryddor.

Mmm, helt ok med en varm soppa och bröd en ruskdag som idag. Hoppas jag får vakna på bättre humör och med bättre väder imorgon...

Pelle passade på att smarra goda tomater medan han väntade på att maten skulle bli klar. Vi fick en tomatplanta av grannen häromdagen. Den skall vi försöka sköta om så vi får egna gula pärontomater:)
Fram till dess får vi hålla tillgodo med köpetomater.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0