Pelle & Elins (å Måns) Caffär

Imorse fick jag ett "bryt",ni vet när man helst vill sätta sig ner och grina eller skrika på nån för att det känns jobbigt eller så. Ni kanske fattar vad jag menar när ni ser hur det såg ut i vardagsrummet!
Då kom min idé om en kombinerad sommarlekstuga/låtsasaffär tillbaka. Jag menar lokal har vi ju, det behövs ju bara fixas och städas av lite. Jag kommer ihåg att jag älskade att leka affär när jag var liten. Särskilt om man fick ha riktiga, fast tomma förpackningar. 
Även om det var jag som tyckte idén var kul från början så kan jag säga att jag fick god hjälp att dammtorka och städa innan vi kunde "öppna" Caffären:)
Uppackning av varor
Sedär, nu kan ni komma och handla! Kanske har ni slut på såpbubblor?
Pelle sorterar in mynten och sedlarna i rätt fack. Äntligen kom mina sparade utlandsmynt till användning:)
Måns har en egen liten disk med en kassaapparat mini.
Det är även han som sköter telefonbeställningarna;)
Lena och jag var första gästerna på den kombinerade cafét/affären - Caffär (såg att LillBabs kallar sitt så)
Saft å kaka för en liten peng!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0