Man gör mycket...

...på en dag, utan att man tänker på att man gör det. Då är det bra att "föra dagbok" som jag gör med min blogg:)Det här är min dagbok, kind of!
Man får äntligen tonåringen att vakna och ta för sig av frukosten vid 11-12 tiden. Vitlökssill, mackor, mjölk och morotsmuffins. Det är väl hela kostcirklen i ett svep;) typ?!
Man slänger in en tvätt eller två. Idag blev det textilskorna som fick sig en omgång.
Man kokar lingonsylt på frusna rackare från ifjol för att få mer plats i frysen.
Ett tips, om ni inte redan prövat, är att ställa burkarna upp och ner så blir det ingen mögelyta.
Man hämtar äggen som hönorna lagt på morgonen.
Och man bakar en kaka av dem:) Inviger här min namnsdagspresent från ma & pa. Min elvisp har gått sönder och visp, jag menar vips, så står det en ny i ett paket på köksbordet så här på min dag!
Det är nämligen så att jag ända sedan jag var liten har firats ordentligt på min namnsdag. När farmor levde så kom hon alltid med present, blommor(egna från trädgården här på gården), och jordgubbstårta. Varje år! Efter hennes bortgång så tog mamma över den ansvarsfulla biten;)
Man gungar på sin yngsta son på gungan i lekparken.
Man tittar på sina äldsta söner när de leker i lekparken;)
Och när de dyker från bryggan...Brr, kallt igen. Fast jag bara tittar på...
Ja, många saker blir e´på en dag! Inte undra på att man e trött nu. Gonatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0