Recept på vår onsdagslunch


Ser smarrigt ut va?!...Nä, det var riktigt tråkigt både i färger och konsistenser när jag blandade ihop smeten till våra Fiskbiffar idag. Som tur var blev det inte tråkigt när de var klara:)

Till 4 portioner
600 g fiskfilé
1 stor gul lök
1 ägg
1 dl kall, kokt quinoa
1 dl havre/soja el vanlig mjölk
5 små anjovisfileér
2 msk hackad gräslök
rapsolja till stekning
Hacka löken fint och fräs den mjuk i lite smör. Hacka anjovisfileérna och gräslöken. Kör fiskfileérna till en färs i en matberedare eller mixer. Blanda ner ägg, quinoa och mjölk. Krydda med S & P och blanda i anjovis och gräslök. Rulla små bullar  och stek i omgångar på medelstark värme. Eller så gör du små ganska platta biffar, som jag gjorde, och steker dem i ugn på plåtar med bakplåtspapper. Snabbt och enkelt när man gör till många.
Till detta serverade jag en citronsås som jag gjorde på havremjölk, pressad citron, citronpeppar, salt och så redde jag av den med lite maizena. Kokade potatis som barnen plockade i höstas i Digernäs:)
Det är ju riktigt gott och enkelt att göra fiskbiffar, det måste vi göra oftare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0