Nu är glada julen slut,slut,slut

Åsså sista versen
Härom dagen pratade jag med en granne om HUR man lättast ska få ut granen utan att få hela huset fullt med barr...samma problem varje år, men jag vägrar att ha något annat än en gran som faktiskt kan tappa barren!
Sim sala bim, så kommer hon någon dag senare med "Barry" och lämnar så att vi kan testa:)
Och jodå, kan rekommendera den. Funkade tom på vår gigantiska gran. Barren på golvet blev en bråkdel av vad det skulle blivit i vardagsrummet, köket å i alla skor i hallen annars. Och för oss som kan slänga granen tillbaka i skogen så blir det återvinning av säcken till nästa år, perfekt. Tack Lena!
Julsakerna är nu packade i sina lådor till nästa jul och det svider lite i min hjärta....blir så tomt, mörkt och tråkigt när de är borta. Fast det är skönt oxå, som att man börjar på en ny kula med ny energi.
Efter nästa helg(när dansen är avklarad)ska jag nog orka ta tag i att fixa lite nytt fräscht i kök och vardagsrum.
Ingen julgransplundring utan plundring av pepparkakshus:)
Ett,två,tre - KRASCH

Massor av gott godis å pepparkaka å ludd från bomullen å damm;) men vad jag kan minnas så gjorde det ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0