Semlor, Semlor, Semlor

Vilken underbar dag det är idag! Tänk att någon, någon gång kom på att man kunde göra SEMLOR och att någon dessutom kom på att man skall ha en egen dag för att fira denna härliga bakelse. 
Små sötisar åt vi till efterrätt idag på Guldkusten. Vi åt också Bruna bönor med falukorv som även det hör dagen till. Jag har dessutom ätit samma godsaker till middag hos mamsen nu ikväll:) I min mage kan det aldrig bli för mycket bönor...tror jag.
Jag ser på jobbet att de flesta barnen inte äter bruna bönor, synd på så god mat. Tror det handlar om att de inte är vana att äta detta. Men trägen vinner;)en kollega sa idag att innan jag "flyttade in" på GK så åt hon inte heller bönor, men nu har hon lärt sig tycka om det! Så jag kommer fortsätta servera barnen bönor även i fortsättningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0