Min 40 -års dag

Har inget recept att bjuda på idag men satt och tittade igenom gamla bilder och "kom över" dessa:)De är från min 40-års dag som enligt vissa var för snart tre heeela år sedan....suck, jag som känner mig som 27 och inte en dag äldre! Ja, kanske ibland då, när man skall springa ikapp med barnen eller så.
Jag ville inte ha någon fest och inte några presenter utan jag önskade mig en heldag med mina vänner OCH målning av vår ladugård! Det blev min present:)
Huset skulle egentligen behöva renoveras ordentligt men den här gången blev det endast färg.
Det fanns olika sysslor. Vissa målade så svetten lackade, andra klättrade högt upp och vissa fick finjobb....att hålla i stegen;) Fast det krävdes starka armar till det Monica, jag vet;)pusspuss
En välförtjänt fika paus med Mashmallowkladdkaka & mintchokladfluff, mums fillibabba!
Ett enda sammelsurium av vuxna och barn i olika åldrar, precis det jag gillar!
Vänner
Skönt i skuggan under björkarna.
Måns med sin gudmor, min bästaste vän Monica
Niklas,storbonden som sköter vår mark, säger HEJ. Alltid ett stort leende och smittande skratt på gång.
Barnen roade sig med lite olika aktiviteter. Här är det skattjakt.
Konst
Dags för middag efter många timmars slit.
Mat,mat, mera mat...
Hade fantastiskt tur med vädret, att vi kunde sitta ute underlättade en hel del.
Dags för efterrätt...
...och kaffe som intogs i solnedgången vid la´gårdsväggen. Det är klart att romantiken spirar:)
Vi laddar om till...
...kvällsaktiviteten: Brännboll!
Är det vår tur snart, eller får vi pusta ut först?! Det var nog en och annan vuxen som hade träningsvärk dagen efter...kan jag tro:)
Kolla blicken på dem! Jag ska hinna utan att bli bränd!!
Några vänner sov kvar, åt frukost med oss och tog en crocketturnering dagen efter. Supermysigt!
Den här 40-års dagen kommer jag alltid att bära med mig som en superkul och mysig dag, precis som jag hade önskat mig! Det är nästan så man längtar till 50-års dagen, då är det väl dags för boningshuset att få sig en ny omgång;)
Om det är några av er mina vänner som var med denna dag som läser bloggen, så SUPERTACK än en gång för min present! Puss å Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0