Alla Hjärtans Dag med familjen Hoversjö :)

Eftersom storebror bakar i tid och otid så hade Måns en önskan om att få baka chokladmuffins idag.
Mumma med smet! Blev dock inga muffins det blev i långpanna med mintchokladtopping, gick bra det med:)
Sedan övergick bakandet i matlagning:) Måns fick lite mjukisgrönsaker från Ikea som han "skar" när jag fixade middan, som idag blev Pad Thai
Pelle fixar vitkålen galant! Han gjorde även vackra placeringskort.
Jag skar benfri kotlett i strimlor(ska egentligen vara kyckling...men detta gick utmärkt), vispade äggen lätt. Eller förresten det gjorde Pelle oxå, jag gjorde inte så mycket förutom kött och att jag hackade jordnötter. Sedan wokade jag kött och strimlad vitkål. Blandade ner äggen och rörde försiktigt. Blandade ner de kokta, avsvalnade äggnudlarna, nötter och woksåsen. Finfint med färdigt ibland;) Receptet står på baksidan såspåsen om ni vill testa.
Såg ju inte mycket ut för världen men det var riktigt gott. Fick dock koka enbart lite nudlar till Måns som tyckte det var alldeles för starkt med såsen. Kunde plocka ur några köttbitar och så fick han lite nötter bredvid, för de var nästan viktigast för nötälskaren;)
Kvällens dukning
Pelles placeringskort och tårtpapper med hjärtan som underlägg.Mer än så behövs inte för att det skall kännas lite speciellt.
Pussar såklart!!
Efter middan bar det iväg till Ladängen för Olle & Isak. Skidåkningen hägrar ju den här årstiden och är den enda aktivitet de har på vårvintern. Här är det Olle som "railar".
Baklänges...inget för mig...
Isak i full fräs
Mina fina stora killar! Ok, hämtar er om tre timmar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0