Variant på Anjovispizzan

Idag var det dags att bjuda familjen på den goda anjovispizzan jag hade med recept på i 100% Östersund i veckan. Här har jag blandat riven Västerbottenost med creme fraiche och delade klyftpotatisar som är rester från igår. Glömde att koka potatis innan det var dags att montera pizzan så "second best" fick duga.
Efter att man brett ut oströran på smördeg så lägger man på anjovis och gul lök som fått svettats i smör på medelvärme i ca 20 minuter.
Eftersom barnen inte var så sugen på anjovis så blev ena pizzan en kycklingvariant. Tog och delade kycklingresterna från igår och lade på, i övrigt lika ingredienser som anjovispizzan...fast utan anjovis då förstås:)
Den här med anjovis tyckte Mats och jag var ÖVERLÄGSEN och SUPERGOD!
Jag smakade aldrig kyckligen men Mats så att den inte var vatten värd motför anjovisen. Så nu vet ni vilken ni skall satsa på:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0