Traktorer å Kolbulle

 
Ett 15-20-tal gamla traktorer var utställda vid bygdegården i Bjärme idag. Det var många som var där för att titta, provsitta och prata gamla minnen. Man sålde även kolbulle, hamburgare, fika, lite marknad med lokala varor och så hade de loppis. Fyndade några trasmattor:)
Måns rattar "Grålle" 
Om man drar i den här spaken, då kanske den startar...
Men Pelle jag vill inte kramas....
Kolbullar passade vi på att äta. Det måste man så fort tillfälle ges för det är såå gott!
Ellen Sundberg, Sing and Songwriter från Bjärme sjöng egna sånger. Fantastiskt duktig tjej. Faktiskt så duktig att jag lejjde henne att uppträda på MC-fikat vi har här på gården på onsdag 22/8 kl 19! Hon har bla uppträtt på Storsjöyran nu i år:) Kul att hon kommer till oss! Lyssna på henne genom att klicka på hennes namn ovan.
 
Köpte med mig lite bra-att-ha-saker hem. Olika mjöler från Ångsta Kvarn, där jag som liten strök runt på rasterna när jag gick på Ångsta skola:)
Och så ett par Pippi-sockar till vintern kunde jag ju inte motstå:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0