Nu e han här!!!

Nästan varje år så kommer han, "bärplockardjävulen" eller är det den lilla ekorren jag har i mig?! Lagra inför vintern eller svårare tider...
Vilket som så blir jag smått galen när jag kommer ut i skogen och ser att det finns gott om bär. Jag tar bara lite till här och så lite till där. Tillslut har man gått så man nästan är vilse på sin egen mark:)
"Kom nu barn så går vi på en liten utflykt till skogen, förresten, ta med en varsin hink!"
"Ja, jag lovar, ni ska få fika sen"  
"Vänta inte på mig, jag kommer snart! Ska bara plocka lite mer här..." "Ni kan ta fram fikat så länge"
Titta mamma hur många jag har!
Mmm, sex stycken:) Kom så plockar vi lite till gubben, hinken ska fyllas!
Fika är ett måste när man är i bärskogen. Men sitt inte för länge, än finns det plats kvar i hinken.
Liksom tid för lite kramar och pussar.
 
Åhh, vad gott. Nästan lika gott som ....ja, blåbär. Kom nu så fortsätter vi plocka barn!
Gulp! Helt plötsligt så ligger den där bland riset...en stor, visserligen gammal men ändå. En björnbajs!!!! 
Kom nu ungar så skyndar vi oss till bilen. Vi har plockat klart för idag.
Väl hemma så får vi assistans av hönorna att rensa:) Skönt att vara omringade av små djur...stora djur i skogen vill jag inte träffa!
Härlig syn eller hur?!
Imorgon blir det saft och syltkok:) Och kanske en tur till i skogen....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0