Mera fika...

Idag besökte jag och barnen Café Björkbacka som vår närmaste granne driver.
Gammalt och mysigt med nyrenoverat kök. Kikade in lite och wow vilken skillnad det var i köket sen jag var där och hjälpte till sist.
Ett varierat sortiment som passar alla åldrar och verkligen prisvärt. "Månsson" valde ett säkert kort, glasstrut!
Isak och jag valde en varsin "Snoddas". Det roliga med en helt vanlig "Snoddas","Kärleksmums", "Chokladruta"...(kärt barn har många namn...) är att de smakar alltid olika. Man har ju smakade de som är mindre goda...men de här var jättesmarriga med mycket och god glasyr, det gillar jag!!
Rejäla kakbitar för en tjuga och en kopp kaffe för 15 spänn. Billigt för "stadsfika"!
Bonusen med cafét är att det är en stor lekpark i anslutning. Här kan man spendera en stund om man vill:)
 
Eftersom vi bara "gofikade" på Björkbacka, så behövde vi lite lunchigt i magen när vi kom hem lite senare. Det blev en "Dagobert"variant på mackor.
Jag hade köpt hem påfyllning av mitt favvote, Fina Augustina, så det blev det i koppen.
På mackan hamnade gårdagens överblivna sallad, lite vitlökssås och bitar av grillkött från häromsistens;) Smarr!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0