Hoki i tomat- & persiljesås - recept

 
Måste visa vilken härlig gåva som låg och väntade på jobbet idag, en vitlöksfläta, tillsammans med flera liter lingon och två lådor färdighackad persilja:) Det var en av familjerna som skänkt lite av sitt till oss på Guldkusten. Vi har även fått hjortron, hjortronsylt, svartvinbärssylt och mer kommer. Det är fantastiskt att vara kock på ett kooperativ där familjerna verkligen tänker gott för sina barn. Och då menar jag inte bara gott-gott utan hälso-gott!
Idag åt vi Hoki i tomat- & persiljesås tillsammans med kokt potatis.
Inga konstiga ingredienser, det mesta har man hemma redan.
 
I med fisken efter att såsen fått puttra en stund.
Att man skall göra "fisken , se ovan" är bara att man skall halvtina den och skära i kuber.

Så här såg det ut som jag ställde på borden till barnen.
Och så här så min tallrik ut idag...annars är det vita plasttallrikar jag äter på, lika som barnen;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0