Årets första bärplockarkväll

Jihoo, nu ska vi till skogen!
Lite vila mitt i klöverängen, det skulle man behöva mer av i vardagen.
Massor av röda vinbär vid vår lada, men dem får vi plocka en annan dag.
Kom nu!
Det som skulle bli en kväll med hallonplockning blev smultron- och...
 
...blåbärsplockning. De hallonsnår jag plockade flera liter av ifjol var länsade...nån annan hann före:(
Får vänta och se om karten hinner bli klar så vi kan plocka lite längre fram i höst.
Gottigotti!
Smaskade i oss några Harsyrablad. De är så söta med sina tre hjärtan:)
 
Här på vårt hygge vill vi sätta upp en liten stuga. Utsikten är hänförande med Storsjön och fjällen. Syns kanske inte så bra på den här bilden, den blev lite disig i kvällssolen, men det är vackert!
Titta här uppe är jag!
Jag är lika lång som dig mamma:)
Varsågod lillebror!
När vi kom hem fick jag en övverraskning. Har inte tittat till vårt äppelträd på ett tag, och det var fullt med sura gröna äpplen. Spännande att se om vi hinner få till några ätliga innan hösten är förbi.
Vi planterade tre träd men två av dem har dött pga sork och rådjursangrepp så det är roligt om det enda vi har kvar bär frukt:)
Om jag skall klämma in ett "recept" så blir det:
Till frukost dagen efter en bärplockarkväll häller du upp din favoritfil el yogurt i en tallrik. Sedan öser du över av bären du plockat. Greppa skeden, för den till munnen, gapa och njut av de goda smakerna:)
 
Härligt blålila tunga blir det efter en sådan frukost.
 
Och vad passar bättre än en "lingon & blåbär"-pyjamas?!
(det är faktiskt inte arrangerat...det var Isak som såg det när vi satt och åt;))
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0