Älskad ros

 
Måste bara lägga in några vackra bilder på en av våra rosbuskar.
Den här rosen stod längs husväggen när farmor och farfar bodde här och har blivit fotad massor av gånger. Tror att farmor tog kort på den varje sommar:)
Jag är så glad att vi lyckas få den att växa hos oss igen. Vi flyttade den när vi renoverade huset men placerade sedan tillbaka den i samma rabatt och faktiskt så verkar den ta sig. Visserligen sakta men säkert...
De här bilderna påminner mig om en gång när farmor och jag jag blev fotade tillsammans vid rosen. Då hade farmor sin fina hembygdsdräkt och jag hade lånat min fasters. Skall leta fram ett sådant kort och försöka få in en sådan bild här...tror bestämt att jag hade pudelkrull då;)
Farmors hembygdsdräkt som är Ovikens, fick jag ärva när hon gick bort. Det är roligt att ha den även om jag inte använder den så flitigt:) Jag kommer ihåg att jag följde eller om jag tom var så "stor" att det var jag som körde henne till en tant i Oviken som hon köpte hemvävt tyg till kjolen av. 
Mm, det kanske blir fler "outfit"-bilder ändå framöver;) med pudelkrull....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0