Skön helg i Storhogna + recept

I lördags morse kom "Domustanterna" till mig och stuvade in sin packning i min bil. Så styrde vi kosan mot Tittis stuga i Storhogna.
När vi kom fram dukade vi upp en smarrig fisksoppa ute på altanen.
Kolla in kastrullen!! Den skulle jag gärna ha i min ägo:)
Men som det kan vara i april och i fjällen....helt plötsligt fick vi kasta oss in med maten för det började hagla...
...in till den ljuva värmen vid kaminen!
Och som sagt aprilväder....när vi ätit upp lunchen och skulle dricka kaffe så var solen tillbaka och vi kunde åter sätta oss ute för att ta vara på solstrålarna. Passade på att njuta av "Tinas Praliner"s dippers. Fantastiskt gott att doppa dem i kaffet och äta lite eftersom de smälte!
Tog sedan en promenad upp till hotellet där Ulla skulle få sig en antistressbehandling(bröllop-och 50års present).
Vi stressade oxå av ....på vårt eget lilla vis;)
Det är ju en underbar miljö i vinterträdgården.
Annorlunda väggdekoration
Som alltid skrapar vi våra trisslotter....25:- blev det på 6 lotter. Inte blir man rik på lotteri inte..
Snipp, snapp, snut så var vinet slut!
En hänförande utsikt över fjällvärlden.
Väl tillbaka i stugan så firade vi lite till med skumpa i solen:)
Cheers!
Måste ju fira att vi hållit ihop i så många år och att vi har så mysigt tillsammans när vi ses.
Titti bjöd på en supergod middag. Grekisk delikatess-panna.
Marinera två fläskfileér(ca 1 kg) som du strimlat eller skivat tunt i:
3-4 pressade vitlöksklyftor
1-1 1/2 dl olivolja
1-1 1/2 tsk sambal oelek
2 msk soja
Låt marinera över natten.
Skiva ca 1,8 kg potatis och lägg i smord ugnsform, salta.Sätt in i ugnen, 220 grader i 20-25 minuter.
Ta ur pannan och lägg på köttet och marinaden. Strö över 1 gul, 1 röd paprika och 1 gul lök som du skurit i strimlor. Överst lägger du några skivade tomater och en burk med tärnad fetaost.
In med allt i ugnen igen och låt gå ca 20-25 minuter till, eller tills allt är klart.
Serveras med sallad och den här kalla såsen:
4 dl turkisk yoghurt
4 msk majonäs
2 pressade vitlöksklyftor
2 tsk italiensk salladskrydda
lite pressad lime
Det här konceptet passar mig utmärkt. Allt i samma panna som sköter sig själv i ugnen:)  Åsså var det jättegott!
Avslutade med en After Eightkaka som jag dessvärre inte har receptet på.
Tack snälla Titti för att vi får bo för oss i din stuga och för god mat!
Efter all fjällluft, promenader, vin å bastu, så är jag ikväll, söndag rätt pömsig. Blir nog en tidig kväll så jag orkar med Valborgsfirande imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0