En ny Tina...

...eller kanske är det gamla Tina som kommit tillbaka;) Hur som helst så säger jag bara Welcome!! Som jag har längtat efter dig.
I morse var det långt,långt och en hemsk utväxt...urk!
Men så som i ett trollslag så är håret visserligen fortfarande långt men uppklippt=lite mer frisyr, ingen utväxt utan nya fina färger som min frissa Mia ordnat. Som ALLTID får hon till mitt hår så fint. Tack Snälla!
Tuperad som en partydrottning packade jag, min man och Olle med kompis in oss i bilen ikväll och begav oss till Storsjöteatern. Där hade Prolympia ordnat en föreläsning med:
En otroligt gripande berättelse om hans uppväxt med droger, alkohol och misshandel. Jag känner så starkt för barn och ungdomar som helt ofrivilligt hamnar i detta. Min mascara som jag hade när jag gick dit sitter nu på min koftärm..
Jag beundrar honom för att han tagit sig ur allt detta och på ett bra sätt visar för andra ungdomar att det är SKIT med droger och att man kan ta sig ur...om man har tur!
Man får också en annan förståelse för att ungdomar hamnar snett när man fått glutta på gardinen och tittat bakom.(det sa alltid vår älskade tant Ellen som jag jobbade med på Domus en gång tiden)
En eloge till Prolympia som satsar på den här typen av föreläsning, tror det här når ungdomarna(som hade obligatorisk närvaro)på ett helt annat sätt än om en vuxen skulle stå med pekpinnen och messa. Det är ju ofta så vi gör för att vi är så rädda om våra barn och inte vill att de ska hamna snett. Men om man tar lite från båda världarna så är nog det det bästa.
Stanna upp och krama lite extra på era fina kidz hemma, det gjorde jag ikväll.

Lyssnar just nu på Sugarland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0